12 juni 2025

Aangepaste dienstverlening tijdens NAVO-top | voor zorgverleners

In verband met de NAVO-top zijn er van maandag 23 juni t/m donderdag 26 juni extra veiligheidsmaatregelen in ons land. Deze maatregelen hebben gevolgen voor het verkeer en onze dienstverlening. Via deze weg informeren wij u over onze tijdelijke wijzigingen.

We doen er alles aan om de impact zo beperkt mogelijk te houden. We willen u alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Wat verandert er?

Ophalen van lichaamsmateriaal

  • Wij halen tot 12:00 uur lichaamsmateriaal op.
  • Het is niet mogelijk om buiten de geplande ophaalroutes materiaal op te halen.
  • Daarnaast verwachten we vertragingen in het transport van de lichaamsmaterialen. Dit heeft mogelijk impact op onze doorlooptijden. We vragen hiervoor uw begrip.
  • Spoedaanvragen worden alleen in overleg met de planning uitgevoerd.
    Neem hiervoor contact met ons op via het Klant Contact Centrum 088 260 4000.

Afnemen van lichaamsmateriaal

  • Er gelden afwijkende openingstijden op onze openbare bloedafnamelocaties. De afwijkende openingstijden vindt u en uw patiënt op: www.rhmdc.nl/locaties.
  • Op locaties waar normaal gesproken ook in de middag bloed wordt afgenomen, prikken wij van maandag 23 juni t/m donderdag 26 juni uiterlijk tot 12:00 uur.
  • Neemt u zelf bloed af? Dan vragen wij u in deze week tot 12:00 uur bloed af te nemen en hierover uw patiënten te informeren.

Wat kunt u doen?

  • Informeer patiënten over mogelijke vertraging en aangepaste tijden.
  • Zorg dat materiaal op tijd klaarstaat voor een vlotte doorloop.
  • Plaats uw websitebestellingen vóór vrijdag 20 juni.

Contact

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Centrum via telefoonnummer 088 260 4000. We zijn op maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur bereikbaar.

Let op, voor dit onderzoek moet u een afspraak maken. Dit doet u via onderstaand nummer:

Vergeet deze items niet mee te nemen naar uw afspraak! *Meer informatie