Veelgestelde vragen
Verwijzers
Algemeen
-
Hoe kan ik mij aanmelden bij RHMDC?
Via het aanmeld- en mutatieformulier kunt u zich aanmelden bij RHMDC. U vindt het aanmeld- en mutatieformulier hier. U kunt het ingevulde formulier opsturen naar regiosupport@reinier-mdc.nl. Het duurt enkele dagen voordat uw aanvraag is verwerkt.
Bent u een waarnemer in de praktijk/organisatie? Dan moet u het formulier namens de vaste aanvrager van de praktijk/organisatie invullen.
Bent u al klant bij RHMDC en wilt u overstappen op digitaal aanvragen (via ZorgDomein)? Neem dan contact op met uw Relatiebeheerder Diagnostiek of mail naar regiosupport@reinier-mdc.nl.
Account webshop
-
Hoe vraag ik een nieuw account aan?
Heeft u nog geen account of activatiemail ontvangen?
Let op! Uw aanvraag wordt handmatig verwerkt en daarom kan het enkele dagen duren voordat uw account actief is. U ontvangt een activatiemail nadat uw account is goedgekeurd. U dient vervolgens een wachtwoord aan te maken voordat u kunt bestellen.
Neem bij spoed contact op met uw Relatiebeheerder Diagnostiek.Indien bovenstaande button niet werkt, volgt u onderstaande stappen:
1. Ga naar ‘inloggen’ onder het kopje ‘Zorgverleners’.
2. Kies bij ‘Nog geen inschrijving?’ voor ‘Registreren’.
3. Vul het registratieformulier in.
4. Klik op ‘Inschrijven’.
-
Hoe activeer ik mijn account?
- Open de mail met de titel ‘RHMDC webshop account’. De afzender is RHMDC no-reply@reinier-mdc.nl.
- Klik op ‘Stel wachtwoord in’.
- Vul het e-mailadres in waarop u deze mail ontvangt en klik op ‘Stuur wachtwoord reset link’. Let op, dit veld is hoofdlettergevoelig. Uw mailadres bestaat alleen uit kleine letters.
- Open de mail met de titel ‘Reset Password Notification’ en klik op ‘Reset Password’.
- Stel uw nieuwe wachtwoord in.
- Nadat u uw nieuwe wachtwoord heeft ingevuld, krijgt u geen bevestiging. Uw account is meteen gereed voor gebruik.
-
Mijn oude inloggegevens werken niet meer
Vraag via de website nieuwe inloggegevens aan. Dit kan enkele dagen duren. Neem bij spoed contact op met uw Relatiebeheerder Diagnostiek.
-
Ik heb geen activatiemail ontvangen, nadat ik mij heb aangemeld
Het kan enkele dagen duren voordat uw account geactiveerd wordt. Uw Relatiebeheerder Diagnostiek kan u informeren over de status van uw account.
-
Ik heb geen activatiemail ontvangen, nadat mijn account aangemaakt is door mijn Relatiebeheerder Diagnostiek
Controleer of de activatiemail in uw spam mailbox terecht is gekomen. De afzender is RHMDC (no-reply@reinier-mdc.nl).
Indien uw account geactiveerd is door uw Relatiebeheerder Diagnostiek, kunt u klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. U ontvangt binnen 10 minuten een nieuwe activatiemail. -
Nieuw wachtwoord aanvragen lukt niet
Wellicht gebruikt u een foutieve of oude gebruikersnaam. Uw gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig. Voert u uw gebruikersnaam correct in, maar krijgt u een foutmelding of weet u uw gebruikersnaam niet (meer)? Neem dan contact op via regiosupport@reinier-mdc.nl of uw Relatiebeheerder Diagnostiek.
-
Mijn nieuw aangemaakte wachtwoord werkt niet
Vraag een nieuw wachtwoord aan via de website.
-
Mijn gebruikersnaam doet het niet
Uw gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig. Voert u uw gebruikersnaam correct in, maar krijgt u een foutmelding? Neem dan contact op via regiosupport@reinier-mdc.nl of uw Relatiebeheerder Diagnostiek en geef aan dat u uw gebruikersnaam niet (meer) weet.
-
Ik krijg geen bevestiging nadat ik mijn wachtwoord (opnieuw) heb ingesteld
Het klopt dat u geen bevestiging krijgt van uw nieuw ingestelde wachtwoord. U kunt na het aanmaken van het nieuwe wachtwoord meteen inloggen.
Webshop
-
Ik zie geen (o) artikelen in de bestelmodule
Sluit alle tabbladen van uw internetbrowser. Open internet (Google Chrome) en ga opnieuw naar https://RHMDC.nl/bestelmodule. Ziet u hierna nog geen artikelen? Mail dan naar regiosupport@reinier-mdc.nl. Uw gegevens staan wellicht niet goed ingesteld.
-
Ik mis artikelen in de bestelmodule
Neem contact op met uw Relatiebeheerder Diagnostiek en geef aan welke producten u mist in de bestelmodule.
-
Bestellen lukt niet; webpagina blijft hangen (draaien)
U gebruikt een oude browser. Met een browser van Google Chrome, Firefox of (Apple) Safari werkt de bestelmodule optimaal, maar oude Explorer-browsers kunnen de moderne functionaliteit van nieuwe websites niet meer ondersteunen.
-
Hoe herhaal ik een bestelling?
Per 1 maart 2022 hebben wij automatisch ingestelde herhaalbestellingen stopgezet. U kunt gemakkelijk en snel een eerder geplaatste bestelling handmatig herhalen. Dit doet u als volgt:
Stap 1: Ga naar www.RHMDC.nl/bestelmodule en log in
Stap 2: Klik op ‘Bekijk mijn bestelgeschiedenis’
U kunt rechtstreeks naar uw bestelgeschiedenis via de link: https://rhmdc.nl/bestelgeschiedenis.Stap 3: In de bestelgeschiedenis vindt u al uw eerder geplaatste bestellingen. U kunt alle producten van een eerder geplaatste bestelling gemakkelijk toevoegen door op de blauwe tekst ‘Producten toevoegen aan winkelmandje’ te klikken.
Stap 4: U gaat direct door naar uw winkelmand. Hier kunt u de bestelling aanpassen; de aantallen wijzigen of producten verwijderen.
Wilt u andere producten toevoegen? Klik dan op ‘Terug naar mijn productoverzicht’.Stap 5: Klik op ‘Bestel materialen’ en rond uw bestelling af.
ZorgDomein
-
Hoe maak ik als aanvrager een Zorgdomeinaccount aan?
1. Open uw HIS (of VIS)
2. Start vanuit het dossier van een (test)patiënt een Zorgdomeinverwijzing
3. In het scherm wat vervolgens opent kiest u voor:- ‘Maak nieuw account aan’ (wanneer u nog geen persoonlijk Zorgdomeinaccount heeft). U vult uw gegevens in vervolgens wordt uw account aan de praktijk gekoppeld.
- Wanneer u werkt voor een organisatie die zorg aanbiedt, of voor een organisatie die verwijst zonder HIS of VIS (bijvoorbeeld een keuringspraktijk), dan dient u uitgenodigd te worden door de verantwoordelijk beheerder van uw organisatie.
- Heeft u al een bestaand Zorgdomeinaccount? Dan kunt u inloggen met ‘bestaand account’ met uw bestaande gebruikersnaam en wachtwoord. Daarna klikt u op ‘Voeg toe aan account’.
- ‘Maak nieuw account aan’ (wanneer u nog geen persoonlijk Zorgdomeinaccount heeft). U vult uw gegevens in vervolgens wordt uw account aan de praktijk gekoppeld.
-
Hoe kan ik in Zorgdomein nieuwe medewerkers toevoegen aan mijn praktijk?
(Nieuwe) medewerkers, bijvoorbeeld waarnemers of assistentes, kunnen zelf een account aanmaken via het HIS met de stappen die hierboven beschreven staan. U kunt dit als beheerder of praktijkmanager niet voor hen doen omdat zij hun eigen e-mailadres en mobiele nummer moeten gebruiken voor de verificatie van hun persoonsaccount.
- Nadat medewerkers hun account aan de praktijk hebben toegevoegd, kunnen ze gemachtigd worden.
-
Hoe kan ik een medewerker machtigen in Zorgdomein?
- Start ZorgDomein
- Klik rechtsboven op uw naam
- Klik vervolgens op ‘Machtigen’
- Zet een vinkje voor de namen van de medewerkers die u wilt machtigen
- Klik op ‘Opslaan’
Om een collega te kunnen machtigen, moet zijn of haar persoonlijke account aan de praktijk/organisatie gekoppeld worden. Is dat nog niet gebeurd, lees dan hier hoe hij of zij dat kan doen.
Waarnemend huisartsen hoeven niet gemachtigd te worden, zij kunnen zonder machtiging verwijzen namens een arts.
-
Mag een waarnemer aanvragen onder zijn eigen naam?
Nee, een waarnemer moet altijd aanvragen namens de vaste artsen van de praktijk omdat de uitslagen anders niet juist gerapporteerd kunnen worden. Voor meer informatie over aanvragen door een waarnemer, zie FAQ “Hoe kan een waarnemer aanvragen?”.
-
Hoe kan een waarnemer aanvragen?
- Start ZorgDomein
- Klik rechtsboven op uw naam
- Klik vervolgens op ‘Werken namens’
- Klik de collega aan namens wie u wilt werken
Verwijst u vaak namens dezelfde collega, klik dan naast zijn of haar naam op ‘Maak standaard’.
-
Waar vind ik standaardpakketten in Zorgdomein?
Standaardpakketten zijn te vinden onder de kop: ‘Probleemgroepen’. De probleemgestuurde pakketten zijn gebaseerd op de aanbevelingen in de NHG standaard. Hier kunnen ook testen weggehaald worden of toegevoegd worden tijdens een aanvraag.
-
Waar staat pakket bloedafnametesten na Bariatrische Chirurgie?
Het diagnostiekpakket die nodig is na een bariatrische chirurgie, zijn nu in Zorgdomein ingericht als een totaalpakket. Het pakket is te vinden onder de probleemgroep: “Obesitas”. Voor Verloskundigen staat het pakket onder Zwangerschap en geboorte.
Verloskundigen
-
Kan ik de testen aanpassen die vallen onder de ‘vaak gekozen bepalingen’?
Nee. De testen die vermeld staan bij de vaak gekozen bepalingen worden samengesteld volgens het landelijke aanvraaggedrag en beheerd door Zorgdomein.
-
Waar kan ik een test aanvragen die niet in het aanbod staat?
Kunt u een test niet vinden tussen de bepalingen? Dan is het mogelijk om deze aan te vragen via ‘Afwijkende aanvraag’. In het pop-up scherm kunt u de gewenste test aangeven. Er zijn 2 mogelijkheden; bloed en microbiologisch onderzoek.
-
Hoe werkt het aanvragen van een thuisprik in Zorgdomein?
U kunt de gewenste thuisprikdag doorgeven in Zorgdomein. Tijdens het inplannen houden we rekening met uw verzoek. Mocht de gewenst dag niet lukken, dan wordt er contact opgenomen met de patiënt.
Neem voor thuisprikaanvragen voor dezelfde of volgende dag contact op met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer: 088 260 4000.
-
Hoe vraag ik een spoed aan via Zorgdomein?
Spoedaanvragen kunt u aanvragen door het vinkje ‘ uitslagen doorbellen/faxen’ aan te klikken.
-
Hoe kan ik een kopie van de uitslagen versturen via Zorgdomein?
Een kopie naar een andere aanvrager kan aangevinkt worden met de naam en de AGB code van de aanvrager.
-
Hoe verstuur ik de aanvraag per mail naar mijn patiënt?
U kunt het e-mailadres van de patiënt op de laatste pagina toevoegen zodat de patiënt de aanvraag thuisgestuurd krijgt.
-
Hoe kan ik een favoriete startpagina vastzetten in Zorgdomein?
U kunt uw favoriete startpagina vastzetten in Zorgdomein door het sterretje aan te vinken naast het tabblad. Het vastzetten van een startpagina voorkomt extra klikken.
-
Waar kan ik de aangevraagde testen terugvinden?
U kunt in het startscherm onder de kop ‘regie’ alle aangevraagde diagnostiek van uw patiënt terugvinden.
-
Is het mogelijk om in een afgesloten order nog testen toe te voegen?
Nee, dit is nu nog niet mogelijk maar wordt waarschijnlijk in 2024 gerealiseerd.
-
Hoe kan ik een persoonlijk bericht toevoegen voor de patiënt?
Op de laatste pagina is een tekstvak beschikbaar om een persoonlijk bericht toe te voegen. Bijvoorbeeld: na bloedafname een afspraak maken met de huisarts.
-
Hoe kan ik bloedafnamelocaties tonen op het Zorgdomein formulier?
De openingstijden van onze bloedafnamelocaties kunnen standaard toegevoegd worden aan het patiëntenbericht door op de laatste pagina ‘keuze afnamelocatie’s’ te kiezen. U kunt zoeken op postcode en meerdere locaties aanvinken.