2 mei 2025

Aangepast ZorgDomein-portaal per 12 mei 2025 – dit verandert er voor u

Op maandag 12 mei 2025 wordt het ZorgDomein-portaal van RHMDC aangepast. Hieronder leest u wat er verandert en welke andere werkwijze er gaat gelden.

Wat verandert er in het portaal?

Adres voor thuisafname

  • Het portaal ziet er wat anders uit bij het aanvragen van een huisbezoek/thuisafname voor bloedprikken.
  • Als u kiest voor een thuisafname, dan verschijnt automatisch het adres van de patiënt. Het adres wordt opgehaald uit uw informatiesysteem.
  • Indien de patiënt (tijdelijk) op een alternatief adres verblijft, bijvoorbeeld in een verpleeghuis of op een ander adres, dan dient u de automatisch ingevulde adresgegevens te wijzigen in het tijdelijke/andere adres. Wij verzoeken u dit niet meer te noteren in het opmerkingenveld.

Thuisprikdatum kiezen op basis van postcode

  • U ziet de datum voor de eerstvolgende mogelijke afspraak. U kunt, in overleg met de patiënt, ook een andere datum kiezen in de kalender.
  • Wij verzoeken u de gekozen datum door te geven aan de patiënt.
  • Feestdagen zijn automatisch uitgesloten in de agenda.
  • De datum waarop u de thuisafname aanvraagt, wordt door ons aangehouden als de datum waarop wij langskomen.
  • De thuisafname vindt plaats tussen 08:00 en 13:00 uur.

Nieuwe tekst bij spoedaanvraag

  • De optie “Doorbellen van uitslagen” is vervangen door de knop ‘Spoed’. De werking blijft hetzelfde.

Aanvragen wijzigen of annuleren

  • Vanaf 12 mei kunt u uw eerdere aanvragen heropenen, wijzigen of annuleren. Dit kan via de bekende knoppen (bij ‘Regie’). Deze knoppen waren eerder al zichtbaar, maar werkten nog niet.

 Let op: Wijzigingen komen alleen door als de order nog niet in behandeling is genomen door RHMDC. Het is voor u niet zichtbaar of wij de aanvraag al verwerkt hebben.

Belangrijke aandachtspunten voor u als aanvrager

  • Controleer altijd of het juiste (thuisprik)adres van de patiënt staat ingevuld als u een thuisafname aanvraagt.
  • U stemt de datum af met de patiënt. Wij bellen uw patiënt niet meer op voor het maken/bevestigen van een afspraak.
  • De ZD-aanvraag moet door de patiënt getoond worden aan onze bloedafnamemedewerker. Dit kan digitaal d.m.v. het patiëntbericht dat u aan de patiënt mailt of een printafdruk die u aan de patiënt meegeeft.
  • Alleen urine ophalen is niet mogelijk. Het inleveren van urine kan op onze bloedafnamelocaties. Op https://rhmdc.nl/locaties staan alle locaties waar men terecht kan.
Voorbeeld aangepast scherm in ZorgDomein

Contact

Heeft u vragen over deze wijzigingen? Neem gerust contact op met het Klant Contact Centrum via 088 260 4000. We zijn bereikbaar tussen 08:00 en 17:00 uur. 

Let op, voor dit onderzoek moet u een afspraak maken. Dit doet u via onderstaand nummer:

Vergeet deze items niet mee te nemen naar uw afspraak! *Meer informatie