6 mei 2024

Landelijke storing ZorgDomein

Noodprocedure voor spoeddiagnostiek

ZorgDomein heeft sinds vrijdagavond 3 mei 2024 te maken met een landelijke storing. Inmiddels kunt u, met vertraging, weer laboratoriumdiagnostiek aanvragen via ZorgDomein. Ervaart u toch problemen bij het aanvragen van laboratoriumdiagnostiek? Dan adviseren wij als volgt:

Voor spoeddiagnostiek

  • Gebruik een papieren aanvraagformulier van RHMDC totdat de problematiek opgelost is.
  • Heeft u geen papieren aanvraagformulieren van RHMDC? Neem dan telefonisch contact op met ons Klant Contact Centrum via telefoonnummer 088 260 4000. Zij helpen u bij het aanvragen van spoeddiagnostiek.
  • Heeft u problemen met het aanvragen van een thuisprik? Bel dan naar ons Klant Contact Centrum op 088 260 4000. Kies voor optie 2: Zorgverlener en vervolgens voor optie 3: bloedafname aan huis.

Voor reguliere diagnostiek

  • Vraag reguliere laboratoriumdiagnostiek na de storing aan. ZorgDomein verwacht dat woensdagochtend alle problematiek opgelost is. 

Updates en meer informatie

Voor updates over de landelijke storing van ZorgDomein, kunt u dit bericht volgen of de website van ZorgDomein bekijken: https://zorgdomein.com/actuele-storingen/. Zo zorgen we er samen voor dat ons Klant Contact Centrum zich kan focussen op het afhandelen van spoeddiagnostiek.


Datum: woensdag 08-05-2024

13:00 uur: update vanuit ZorgDomein

Na de herstart van het ZorgDomein-platform is het platform sinds eind van de ochtend stabiel, wat betekent dat sindsdien gebruikers hun acties kunnen uitvoeren op het platform.  

09:00 uur: update vanuit ZorgDomein

Deze ochtend lijkt het platform weer normaal te werken en niet langer vertraagd te zijn.

Vannacht is de vertraging in de toegang tot onderdelen van de database opgelost, wat maakt dat het ZorgDomein-platform sinds een paar uur meer activiteiten van gebruikers kan verwerken.


Datum: dinsdag 07-05-2024

17:50 uur: Update vanuit ZorgDomein

Helaas heeft ZorgDomein nog steeds te maken met een verstoring van het platform door een vertraging in toegang van de database.

Het hele ZorgDomein-team heeft de afgelopen dagen hard gewerkt aan een oplossing voor de verstoring. We hebben al diverse optimalisaties doorgevoerd, om te zorgen dat de primaire processen van de gebruikers op het platform geen of minder vertraging kennen. Dit heeft nog niet tot voldoende resultaat geleid. 

Dit betekent dan ook dat wij de komende nacht verder werken aan een oplossing en deze live zetten voor het piekmoment aan gebruikersverkeer, dat we morgenochtend verwachten. De impact van deze oplossing kunnen we meten op het moment dat er veel gebruikers actief zijn op het platform. Dat zal zijn tussen 8.00 en 9.00 uur. Na interne evaluatie kun je hier om 9.30 uur een nieuwe update verwachten. 

12:30 uur: Update vanuit ZorgDomein

Om het inloggen en de werking van het ZorgDomein-platform te verbeteren, is vanmorgen een aanpassing gedaan aan het ZorgDomein platform waardoor er minder problemen zijn met het inloggen.

Echter gebruikers kunnen nog steeds ervaren dat bepaalde activiteiten, zoals het afronden van acties, niet of vertraagd mogelijk zijn door een vertraging in de toegang tot onderdelen van de database. Op piekmomenten zal er meer vertraging zijn dan op rustige momenten.

We blijven hard werken aan het herstellen van de toegang tot alle onderdelen van de database waardoor de problemen verholpen worden en het ZorgDomein platform weer volledig functioneert. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

07:45 uur: Update vanuit ZorgDomein

Op dit moment heeft het ZorgDomein platform nog te maken met een vertraging in de toegang tot onderdelen van de database. Dit is ontstaan na de vooraf aangekondigde onderhoudswerkzaamheden op de database op vrijdagavond (3 mei na 22:00 uur).

Er is hierbij geen data verloren gegaan, echter gebruikers kunnen sindsdien ervaren dat bepaalde activiteiten (zoals inloggen) niet of vertraagd mogelijk zijn.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het herstellen van de toegang tot alle onderdelen van de database waardoor de problemen verholpen worden en het ZorgDomein platform weer volledig functioneert. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.


Datum: maandag 06-05-2024

16:30 uur: In afwachting van Zorgdomein

De storing is nog niet opgelost. Informatie over de storing vindt u op https://zorgdomein.com/actuele-storingen/.

Heeft u tijdens de storing problemen met het aanvragen van een thuisprik via ZorgDomein? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 260 4000.
U krijgt een bandje te horen. Kies voor optie 2: zorgverlener en vervolgens voor optie 3: bloedafname aan huis.


13:45 uur: Update Zorgdomein

We onderzoeken de storing en hebben vastgesteld dat naast de inlogproblemen, ook de snelheid en betrouwbaarheid van het ZorgDomein-platform worden beïnvloed.

Hierdoor kunnen er verschillende foutmeldingen optreden, die het werken met ZorgDomein bemoeilijken.

We zetten ons in om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor uw geduld gedurende de periode dat wij dit oplossen.


12:00 uur: Storingsbericht

In verband met een landelijke storing meldt Zorgdomein het volgende:

Gebruikers ondervinden momenteel problemen bij het inloggen op ZorgDomein. Bij sommige gebruikers verschijnt de volgende foutmelding onterecht:

“De ingevoerde combinatie van e-mailadres en wachtwoord is onjuist. Controleer de velden en probeer opnieuw.”

We adviseren om de knop ‘Wachtwoord vergeten?’ niet te gebruiken tijdens deze verstoring.

We onderzoeken de oorzaak van deze storing en werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

We houden u via onze website op de hoogte.

Let op, voor dit onderzoek moet u een afspraak maken. Dit doet u via onderstaand nummer:

Vergeet deze items niet mee te nemen naar uw afspraak! *Meer informatie