Storing ZorgDomein-app – tijdelijke aanpassing in werkwijze
Update donderdag 10 april 2025 | 17:00 uur
Oorzaak storing bekend – tijdelijke oplossing blijft van kracht
Op woensdag 9 april en donderdag 10 april 2025 ondervonden sommige gebruikers problemen met de ZorgDomein ordermanager-app. Dankzij tijdelijke oplossingen – het gebruik van een InPrivate-venster in Microsoft Edge op desktops en laptops, en een systeemaanpassing voor de app – konden onze gebruikers blijven werken met de ordermanager-app.
Inmiddels is de oorzaak van de storing vastgesteld, maar de tijdelijke oplossing blijft voorlopig van kracht. Wij willen namelijk voorkomen dat u hinder ondervindt van systeemverstoringen. Op de achtergrond werken onze leveranciers aan een structurele oplossing om herhaling in de toekomst te voorkomen.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd Heeft u toch nog vragen? Ons Klant Contact Centrum is op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur via 088 260 4000.
Update donderdag 10 april 2025
Tijdelijke oplossing voor het openen van de ZorgDomein ordermanager
Na de storing van woensdag 9 april 2025 ondervinden sommige gebruikers problemen met het openen van de ZorgDomein ordermanager via de gebruikelijke manier.
Kunt u de ZorgDomein ordermanager app niet openen op uw laptop of desktop? Volg dan onderstaande stappen:
- Open een privévenster (InPrivate) in Microsoft Edge.
- Dit doet u via de sneltoets Ctrl + Shift + N of door rechtsboven in Edge op de drie stipjes te klikken en vervolgens te kiezen voor ‘Nieuw InPrivate-venster’.
- Navigeer naar www.zorgdomein.nl en log daar in om de ordermanager-app te gebruiken.

Wij blijven werken aan een structurele oplossing
We zijn samen met de betrokken partijen nog steeds de oorzaak van de storing aan het onderzoeken en sturen naar een structurele oplossing zodat we storingen kunnen voorkomen en onze systemen zo stabiel mogelijk houden.
Heeft u nog vragen?
Ons Klant Contact Centrum staat voor u klaar om vragen te beantwoorden. We zijn op maandag t/m vrijdag te bereiken tussen 08:00 en 17:00 uur op telefoonnummer 088 260 4000.
Storing ZorgDomein-app op 9 april – tijdelijke aanpassing in werkwijze
Op woensdag 9 april 2025 was er een storing in de ZorgDomein-applicatie die wij op onze bloedafnamelocaties gebruiken voor het openen van digitale aanvragen voor laboratoriumonderzoek. Ondanks de storing konden wij patiënten blijven helpen, mits zij een papieren of digitaal aanvraagformulier bij zich hadden.
Waarom een papieren formulier tijdens een storing?
Wanneer de ZorgDomein-app niet goed werkt, moeten digitale aanvragen handmatig worden verwerkt. Dit kost meer tijd per patiënt en leidt tot langere wachttijden. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen, vragen wij zorgverleners om in zo’n situatie een papieren ZorgDomein-formulier mee te geven aan de patiënt.
Wij beseffen dat het printen van de ZorgDomein-aanvragen geen ideale oplossing is. Toch vragen wij om begrip en medewerking bij storingen, zodat wij samen kunnen zorgen voor een soepele en patiëntvriendelijke dienstverlening.
Onderzoek naar structurele oplossing
Op dit moment onderzoeken wij de oorzaak van de storing en werken wij samen met betrokken partijen aan een structurele oplossing. Digitalisering brengt veel voordelen, maar helaas ook kwetsbaarheden met zich mee. Wij doen er alles aan om storingen te voorkomen en onze systemen zo stabiel mogelijk te houden.
Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact op met uw contactpersoon bij RHMDC als u nog vragen heeft. Ons Klant Contact Centrum staat ook voor u klaar en is op maandag t/m vrijdag te bereiken tussen 08:00 en 17:00 uur op telefoonnummer 088 260 4000.