Digitaal aanvragen

Digitaal aanvragen kent vele voordelen, voor uw als aanvrager, voor de patiënt/cliënt en voor ons als laboratorium. We vertellen u graag alle voordelen. Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact op met uw Relatiebeheerder Diagnostiek.

Starten met digitaal aanvragen?

Wilt u overstappen op digitaal aanvragen of meer weten over de mogelijkheden bij u in de praktijk? Vul dan onderstaand contactformulier in of neem contact op met uw Relatiebeheerder Diagnostiek. U mag ook mailen naar regiosupport@reinier-mdc.nl.

Waarom is digitaal aanvragen beter?

Via Zorgdomein of Cyberlab vraagt u snel en gemakkelijk de diagnostische diensten aan die u nodig heeft voor uw patiënten. U kunt uw patiënten digitaal doorverwijzen voor een onderzoek en vindt er verwijscriteria en naslaginformatie.

Digitaal aanvragen kent vele voordelen, voor uw als aanvrager, voor de patiënt/cliënt én voor ons als laboratorium.

  • Minder handmatig werk, minder foutgevoelig, sneller resultaat en reductie in telefoon- en papierwerk
  • Veilig en snel patiënteninformatie uitwisselen met andere zorgverleners in een efficiënter proces
  • AVG-proof;
    • Informatie is vooraf ingevuld vanuit het HIS en de aanvraag wordt teruggekoppeld in het HIS
    • Geen rondzwervende papieren aanvraagformulieren met gevoelige patiëntgegevens
  • Altijd en overal up-to-date informatie;
    • U gebruikt altijd het meest actuele labformulier
    • Overzicht van eerder aangevraagde testen is beschikbaar
  • Veel minder fout- of fraudegevoeligheid; niemand kan nog iets aan het formulier toevoegen
  • De patiënt hoeft niet eerst naar de praktijk te komen om het formulier op te halen
  • Beter geïnformeerde patiënten;
    • Relevante informatie over de doorverwijzing en/of aanvraag
    • Direct inzicht in de openingstijden van bloedafnamepunten in de buurt

Cyberlab

Wilt u meer informatie over Cyberlab? Klik dan op onderstaande button.

ZorgDomein

Indien u digitaal aanvraagt en de afname wordt door uzelf of uw eigen assistentes uitgevoerd, dan moet u de aanvraag uitprinten. Dit formulier geeft u samen met het afgenomen patiëntenmateriaal mee aan de logistiek medewerker. Dit is een tijdelijke fase. We zitten in de afrondende fase waarbij u ook in de huisartsenpraktijk papierloos diagnostiek kan aanvragen.

Zorgdomein scholingen

Zorgdomein is één van onze leveranciers voor het digitaal aanvragen van laboratoriumdiagnostiek. Zij geven regelmatig scholingen over digitaal aanvragen via Zorgdomein. Bekijk de events door op onderstaande button te klikken.

Ervaringen van anderen

“Papieren aanvragen zijn niet meer van deze tijd”

“Doordat je het digitaal aanvraagt, kun je het gemakkelijk terugzoeken.

Ook is er veel minder fout- of fraudegevoeligheid.”

Evianne Klok, praktijkverpleegkundige

Inloggen bij Zorgdomein

Heeft u al een account? Via onderstaande knop kunt u inloggen. Klik hier voor de Zorgdomein instructie.

Veelgestelde vragen

Medewerkers toevoegen / waarnemers machtigen

Aanbod

Procedures

Tips

Let op, voor dit onderzoek moet u een afspraak maken. Dit doet u via onderstaand nummer:

Vergeet deze items niet mee te nemen naar uw afspraak! *Meer informatie